תהליך פירוק חברה מרצון

פירוק חברה בהליך מזורז ורגיל

הליכי פירוק חברות עשויים להתנהל דרך בית המשפט. ואולם, ישנים מצבים בהם אפשר לבחור בהליכים של פירוק חברה מרצון במסלול רגיל או מזורז, אשר מתקיימים מול רשם החברות ולא בבית המשפט. המשמעות היא שמצד אחד החברה לא תזכה לעיכוב הליכים בהוצאה לפועל עקב פתיחת ההליך, אך מצד שני בסיומו ועם סגירתה היא למעשה אינה עוד כשירה לשאת על עצמה חובות או זכויות כשלהן, ולפיכך ההליכים והתיק בהוצל"פ התלויים כנגדה ייסגרו.

חשוב לדעת כי במהלך פירוק חברה מרצון בהליך מזורז או רגיל, מוגשת לנאמן תביעת חוב ורק לאור הדו"ח המוגש לרשם החברות יאושר פירוק החברה. בנוסף, תהליך פירוק חברה מרצון מזורז אפשרי רק לחברות שאין כנגדן הליכים משפטיים או חובות, ובמהלכו מפרסם רשם החברות את בקשת הפירוק. פרסום זה נועד לאפשר לבעלי עניין להגיש התנגדות לפירוק, וזאת במהלך 3 חודשים. במידה ולא הוגשה התנגדות כזו הפירוק יאושר.

יש להדגיש כי תהליך פירוק חברה מרצון אינו אפשרי בכל מקרה לחברות שיש להן התחייבויות וחובות בסכומים שמעבר לסך הנכסים שלהן, ושלא קיימת נזילות. במקרים כאלו מהלך הפירוק אינו יכול להתבצע מרצון אלא רק דרך בית המשפט ובפיקוח של כונס הנכסים הרשמי. מאידך, פירוק חברה בהליך רגיל פתוח בפני חברות שעשויים להיות להן חובות, אולם קיים כושר פירעון מול הנושים השונים, וזאת למשך 12 חודשים מהיום בו תהליך הפירוק החל. לפיכך, קיים גם צורך להראות שישנו כושר פירעון לתקופה זה, ורק לאחר שהוכח כושר הפירעון שמשמעו שהפירוק לא יפגע בנושים, יוחל בתהליך הפירוק.

ליווי עורך דין בפירוק חברה מרצון

יש להבין שגם אם הפירוק נעשה מרצון דרך רשם החברות, עדיין ישנם מספר שלבים שצריך לעבור, הכוללים לא מעט טפסים, אישורים והתכנסויות של הדירקטורים ובעלי המניות. על כן, חשוב מאוד שאת תהליך החיסול של החברה ילווה עורך דין ומפרק שינחה את הגורמים הרלוונטיים לאורך השלבים, יכנס נכסים ויטפל בחובות ושעבודים במידת הצורך, וידאג שהדברים יתנהלו בצורה החלקה ביותר שאפשר. במשרדנו גובים עבור פירוק חברה מרצון מחיר נוח והוגן לכל הדעות, המאפשר להביא את סיומו של פרק זה ולפתוח חדש.

כאמור, במידה ומדובר בפירוק מרצון רגיל, התהליך מתחיל עם ישיבת דירקטורים שלאחריה מוגש תצהיר לעיונו של רשם החברות, המעיד על כושר הפירעון של החברה. על תצהיר זה צריכים להיות חתומים מרבית חברי הדירקטוריון. לאחר מכן יש לכנס בהתראה של 3 שבועות אסיפה כללית של בעלי המניות, ובה מחליטים על הפירוק עצמו ועל מינוי המפרק. בתוך כך, עד שבוע לאחר ההחלטה חובה לפרסם הודעה בדבר כוונתה של החברה להתחיל בפירוק. בהמשך, המפרק הנבחר מתחיל לכנס את הנכסים ולטפל בעניינים מול הנושים, במידה וישנם. עם סיום מהלך זה מתכנסת אסיפה כללית אחרונה שבה המפרק מציג את הדו"ח המסכם. לאחר אישור הדו"ח באסיפה הכללית מעדכנים את רשם החברות, שמעביר את החברה למעמד של מפורקת. כאמור, כעת מתחילים להימנות 3 חודשים, ובמידה ולא הוגשו התנגדויות רשם החברות מעבירה או החברה למעמד של מחוסלת.

לפרטים נוספים בנושא הנכם מוזמנים לפנות אל משרדנו בטלפון 02-6523322 או 03-9651548.

 

תהליך פירוק חברה מרצון
דילוג לתוכן