עורך דין קניית דירה

שירותי עורך דין בקניית דירה

אין ספק שקניית דירה היא בין העסקאות הגדולות ביותר שאדם מבצע בחייו הפרטיים, אם כי חלקנו מבצעים את הקנייה מספר פעמים – למשל כאשר משפרים דיור או בדירה להשקעה. עקב הסכומים הגבוהים המעורבים בעסקאות אלו, ההתחייבויות המשמעותיות, וכן מורכבויות משפטיות הקשורות בעסקאות נדל"ן – חשוב מאוד להיעזר בעורך דין. זאת, בין אם מדובר ברכישה של דירה מקבלן או מיד שנייה.

למידע נוסף לחצו כאן

 

קניית דירה מיד שנייה

כאשר מוציאים סכום כה משמעותי תרצו להיות בטוחים שאין בעיות משפטיות עם הדירה. לדוגמא, תרצו לדעת שאין על הדירה הערת אזהרה של צד שלישי שאינכם יודעים עליה, שעבוד או הוראת עיקול שתסבך אתכם בעתיד. כמו כן, תרצו לוודא שהדירה באמת רשומה על השם של המוכר או רשומה באופן משותף עם צד ג', שאין בה חריגות בנייה לא מאושרות שעלולות לעלות ביוקר בעתיד או לגרום חלילה לדרישה להריסה, ובכלל תרצו לוודא ולהבטיח את הזכויות שלכם בה. עורך דין קניית דירה מבצע עבורכם את כלל הבדיקות המקדמיות הנחוצות מבחינה משפטית, מול הגופים הרלוונטיים השונים.

מעבר לכך, עורך הדין פועל להבטחת האינטרסים של לקוחותיו ומלווה את כל שלבי העסקה. בין היתר, הוא דואג שיועברו המסמכים הנדרשים והזכויות כנגד העברת הכספים, בונה חוזה השומר על הזכויות שלכם ומגדילן לפי צורך, למשל הארכת ביצוע חוזה, הוספת הצהרה של המוכר לגבי מצבה הפיזי והתכנוני של הדירה, ועוד.

קניית דירה מקבלן

מבחינה משפטית בקניית דירה מקבלן הסיכונים נמוכים יותר לאור הוראות חוק המכר. יחד עם זאת, גם כאן חשוב מאוד לקבל ליווי מטעם עורך דין קניית דירה בעל ניסיון רב. יש להבין כי האינטרסים של היזם אינם זהים לשלכם, ולמעשה בחוזה המגישים לכם לחתימה ישאפו עורכי הדין שלו להקטין את החבויות שלו ולהגדיל את התשלומים שלכם. בניגוד למוכר פרטי של דירה מיד שנייה, כאן מדובר בעסק לכל דבר ואף בעסק גדול שמקבל ליווי משפטי מטעם עורכי דין מיומנים ביותר. לפיכך, החוזה המוצע לכם יהיה כמעט תמיד מוטה לטובת החברה באופן שאנשים ללא השכלה משפטית רלוונטית יתקשו מאוד לזהות.

בדיוק מסיבה זו יש להתייעץ עם עורך דין מקרקעין לפני חתימה על החוזה, ולבחון את האפשרויות שבהחלט קיימות לביצוע שינויים המשפרים את התנאים לטובתכם. בדומה לקניית דירה מיד שנייה, גם כאן יבצע עורך הדין בדיקות מקדמיות הקשורות למשל לליווי הבנקאי של הפרויקט, הערבויות, מפרט הדירה והשינויים האפשריים בו, זכויות הבנייה בקרקע, צווי מניעה ועוד. בתוך כך, עורך הדין ידאג להכנסת סעיפים המגדילים ככל הניתן את זכויותיכם ושומרים על האינטרסים שלכם, למשל זכות לביטול חוזה עקב אי עמידה במועד קבלת היתר, פיצויים המגיעים לכם באיחור של מסירת הדירה, פיצויים או ביטול חוזה בעת סטייה משמעותית מהמפרט, ועוד.

לפרטים נוספים ולקבלת ליווי משפטי

לפרטים נוספים ולקבלת ליווי מטעם עורך דין קניית דירה הנכם מוזמנים לפנות אל משרד גיל אפרתי ושות’ בטלפון 02-6523322.

 

עורך דין קניית דירה
דילוג לתוכן