עורך דין נדלן בירושלים

עורך דין נדלן בירושלים לטיפול בסכסוכי מקרקעין

עורכי דין נדלן בירושלים מטפלים בשורה ארוכה של נושאים, השייכים ברובם לקידום עסקאות בנכסים פרטיים ומסחריים. יחד עם זאת, אין זה נדיר שבין צדדים הקשורים בהסכמים או בענייני מקרקעין מתגלעים חיכוכים ואי הסכמות, העלולים להגיע אף לפתחו של בית המשפט.

במקרים אלו, עורך דין מקרקעין בירושלים המחזיק גם במומחיות בדיני חוזים, בתהליכי הוצאה לפועל וכדומה, יכול להיות לעזר רב.

 

סכסוכים עקב רכישת דירה מקבלן

על פניו, ברכישת דירה מקבלן הסיכונים הינם מעטים יחסית לדירה יד שנייה. בכל הקשור למפרט, מדובר בדירות חדשות עם תשתיות מודרניות, ושניתן כביכול לקבל היישר מהניילונים.

אולם, למרבה הצער אין זה נדיר שבדירות מקבלן מתגלות תקלות עקב תכנון ובעיקר ביצוע לקוי, כגון נזילות, בידוד תרמי לקוי, ושלא לדבר על אי עמידה במפרטים שהוסכם עליהם.

מה שצריך לעשות במקרים אלו הוא לפנות אל עורך דין נדלן ירושלים המכיר היטב את החוק וההליכים הפתוחים בפני לקוחותיו.

כך למשל, עורך דין בירושלים יסביר לגבי ההגנות העומדות לצד לקוחותיו כחוק ואת האחריות שחלה על הקבלן לתקן ליקויים. עורך הדין יפנה אל הקבלן בערוצים המקובלים, פנייה שלא אחת עושה את ההבדל בין התעלמות מפניות של הקונים ובין התגייסות לעמידה באחריות בהתאם לתקופת הבדק.

גם אם תקופת הבדק לרכיב זה או אחר חלפה, עדיין ניתן לחייב את הקבלן בתיקונים, אולם כאן הדברים עשויים להתגלגל לבית המשפט. עורך הדין ינסה להוכיח כי הליקויים נובעים מאיכות הביצוע, מהתכנון, מבחירת החומרים וכדומה.

עורך דין נדלן בירושלים

הפרות חוזי מכר

באופן כללי, בחוזי מכר מוגדרים מצבים של הפרה יסודית של ההסכם, למשל אי העברת תשלום בגין הדירה שנקנתה, אי העברת הבעלות ושאר הזכויות, אי גילוי של ליקויים משמעותיים שהיו ידועים למוכר, וכן הלאה.

במקרים כאלו, עורך דין מקרקעין בירושלים יכול לייצג את לקוחותיו מול הצד השני, ובמידת הצורך בבית המשפט, בתביעה לביטול החוזה או לאכיפתו. לתביעה זו ניתן לצרף גם דרישה לקבלת פיצויים, הכולל בעיקר הוצאות והפסדים כספיים, ולעיתים גם פיצויים בגין סבל ועוגמת נפש.

יש לציין כי גם אם מצב כזה או אחר לא הוגדר במפורש בחוזה המכר בתור הפרה יסודית, הרי שבית המשפט עשוי לראות זאת בתור הפרה יסודית אם יתרשם שהאדם הסביר לא היה נכנס בעסקה זו לו היה יודע על ההפרה ועל תוצאותיה.

מעבר לכך, קיימות גם הפרות שאינן יסודיות בחוזה מכר, שגם הן מאפשרות את ביטול החוזה ולכן את השבת הכספים והזכויות שהחליפו ידיים, בנוסף לפיצויים. יחד עם זאת, במקרים אלו חובה תחילה לפנות אל הצד השני בדרישה שיפעל לטיפול בהפרה, ורק אם לא ביצע זאת בזמן סביר ניתן לפנות אל בית המשפט.

פינוי מושכר

חיכוכים בין בעלי ושוכרי דירות אינם נדירים, ולא פעם מגיעים לצורך של בעל הדירה לפנות את השוכר מהנכס. לדוגמא, בעת הפרת תנאי יסודי בחוזה לצד סירוב להתפנות מהדירה, או אם הסתיימה תקופת ההשכרה והשוכר לא התפנה, או אם השוכר קיבל הודעה להתפנות בזמן מוסכם מראש כפי שנכתב בחוזה, ולא עשה זאת.

עורך דין נדלן בירושלים יסביר ללקוחותיו שלמרות המצוקה, אינם יכולים לנקוט באלימות או לקחת את החוק לידיהם, אלא לפעול בהתאם לצעדים המותרים על פי חוק.

לא פעם, התערבותו של עורך הדין מועילה מאוד להיענות של השוכר להתפנות מהדירה.  יחד עם זאת, במידה והדבר אינו מתבצע ניתן לפנות להליך מהיר או רגיל לפינוי מושכר.

בהליך הרגיל אפשר אמנם לכרוך גם פיצויים, אולם השוכר יכול להגיש תביעה נגדית, ומעבר לכך הדיונים עלולים להתפרש על פני זמן ממושך.

מאידך, בהליך המזורז אפשר לסיים את הדברים בתוך פחות משישים יום, כאשר השוכר חייב להתגונן לכל היותר עד שלושים יום. בית משפט השלום יוציא תחת ידיו פסק דין מתומצת, ואף אם השוכר עומד בסירובו להתפנות ניתן לפנות כעבור שבועיים אל ההוצאה לפועל. וגם אם יגיש ערעור, הוא אינו מעכב את הפינוי.

מדוע לעבוד עם משרד גיל אפרתי ושות'?

משרד גיל אפרתי ושות’ הינו משרד בוטיק המתמחה בתחום חדלות פירעון והסדרי חוב מורכבים וגדולים, כמו גם בליטיגציה אזרחית מסחרית, נדל”ן וחברות.

המשרד מוכר במצוינותו המקצועית ומאופיין ביצירתיות וביסודיות בכל תחומי פעילותו. על לקוחות משרד גיל אפרתי ושות’ נמנים הבנקים הגדולים במשק, חברות ביטוח מובילות, עיריות ומועצות מקומיות.

למשרד יתרון ייחודי בתחום העסקי, הנובע מהניסיון המעשי העשיר והמגוון של עו”ד גיל אפרתי בעצמו בעולם העסקים.

יתרון ייחודי זה מהווה את הערך המוסף ממנו נהנים לקוחות המשרד בכל תחום מתחומי התמחותו, ובעיקר בתחום חדלות הפירעון. בין היתר, משרד גיל אפרתי ושות’ מייצג חברות בתחומי היצוא והיבוא, עורך עבורם הסכמי סחר מהמורכבים בישראל, ובתחום הנדל”ן מלווה יזמים בהליכי רישוי להקמת תחנות דלק.

עו”ד גיל אפרתי, מייסד המשרד, הנו בעל ידע מעמיק וניסיון עשיר בייצוג הן מוסדות והן אנשים פרטיים, בבתי המשפט השונים על כל ערכאותיהם, ולזכותו תקדימים רבים.

עו”ד גיל אפרתי חבר ועדת פירוקים ארצית של לשכת עורכי הדין ומרצה בתחום חדלות הפירעון בפנלים מקצועיים הנערכים מטעם הלשכה.

בנקים, מוסדות ועיריות סומכים ידיהם על ייצוגו, והוא מתמנה כבעל תפקיד בתיקי חדלות פירעון גדולים מורכבים של חברות ויחידים. המשרד צבר ניסיון רב בניהול הליכי חדלות ומימוש “בטוחות” מהמורכבים והמסובכים ביותר במשק.

בין לקוחות משרד גיל אפרתי ושות’ ניתן למנות את בנק דיסקונט, בנק מרכנתיל, מימון ישיר, חברת הביטוח הראל, אי אר אן, עיריית ירושלים, עיריית מודיעין, מועצה מקומית מטה יהודה ועוד.

המשרד מאמין כי תחומי המשפט הנם דינמיים ודורשים לימוד, ולכן מקפיד ללמוד ולהתעדכן בכל עת, בכדי לספק ללקוחותיו את השירות המשפטי הראשון במעלה.

לשם כך, המשרד מקפיד להשתתף על בסיס שוטף בהשתלמויות וכנסים מקצועיים בארץ ובחו”ל. המשרד מתאפיין ביצירתיות, ביסודיות ובדבקות במטרה, בכל היבטי פעילותו.

בנוסף, המשרד עוסק בתחום הנדל”ן, בליטיגציה אזרחית מסחרית בתחום החברות וליווי עסקים. משרד גיל אפרתי ושות’ דבק במטרותיו ורואה לנגד עיניו בכל עת את איכות השירות, היחס האישי והמקצועיות הבלתי מתפשרת, ולקוחותיו נהנים מן הניסיון המעמיק במגוון רחב של תחומים ונושאים.

כמן כן, המשרד מייצג ארגוני מעסיקים, עמותות והתאחדויות שונות. במסגרת הייצוג המשרד מעניק יעוץ משפטי שוטף בתחומים רבים, בהם, הגשת עתירות לבית הדין הגבוה לצדק (בג”צ).

למשרד ניסיון עשיר בתחום המקרקעין והנו מייצג חברות, מוסדות פיננסיים, קבלנים ויזמים פרטיים, בארץ ומחו”ל, במגוון של עסקאות: תחנות דלק ומרכזים מסחריים, נדל”ן מניב, עסקאות מכר, שכירות, פינוי בינוי, קומבינציה ועוד.

המשרד מלווה את הלקוחות בכל שלבי העסקאות: החל משלב בדיקת הנאותות וההיתכנות לעסקאות רכישה, דרך ליווי הליכי תכנון, המשך בליווי הליכי המכירה, ההשכרה וכו’.

המשרד מטפל גם בהיבטי הרישום של העסקאות ועובד עם טובי רואי החשבון ומומחי המס לצורך תכנון וטיפול בהיבטי מיסוי מקרקעין המתעוררים בעסקאות השונות.

בעסקאות מקרקעין היבטי המס השונים עשויים להיות מורכבים במיוחד.

המשרד מספק ייעוץ מקיף בתחום המיסוי החל בליווי הלקוח בשלבים של לפני העסקה לגבי תכנון המס מיטבי לאופן ביצוע העסקה תוך שקילת כל האלטרנטיבות האפשרויות, עובר בעבודה צמודה בכל הקשור להוצאת העסקה לפועל, וכלה בביצוע הדיווחים הנדרשים לרשויות מיסוי מקרקעין, הכל תוך ליווי צמוד של מומחי מס מהטובים בארץ.

לפרטים נוספים ולקבלת ליווי מטעם עורך דין מקרקעין ונדל”ן הנכם מוזמנים לפנות אל משרד עורכי דין בירושלים גיל אפרתי ושות’ בטלפון 02-6523322.

עורך דין נדלן בירושלים
דילוג לתוכן