עורך דין מקרקעין תל אביב

עורך דין מקרקעין תל אביב

אין ספק שתל אביב היא בירת הנדל”ן של ישראל. מדי יום נערכות ומקודמות בעיר הגדולה עסקאות נדל”ן רבות, החל במכירות של אנשים פרטיים ועד לפרויקטי התחדשות עירונית ומיזמי בנייה של החברות הגדולות במשק.

עו"ד מקרקעין תל אביב משחקים תפקיד חשוב במהלכים אלו, ודואגים להתנהלותם החוקית, החלקה וההוגנת, תוך שמירה על האינטרסים של לקוחותיהם.

 

קנייה ומכירה של דירות

כמו בערים אחרות, שני סוגים עיקריים של הסכמי מכר בתל אביב נערכים בין אנשים פרטיים לבין עצמם, ובינם לבין קבלנים. כידוע, מחירי הדירות בעיר נוסקים לשמיים ומדובר בעסקאות המערבות סכומים גבוהים ביותר.

באשר לקניית דירה מאדם פרטי, כלומר מיד שנייה, ניתן לברר את מעמדה המשפטי של הדירה באמצעות עורכי דין תל אביב מקרקעין. בין היתר עורך הדין מוודא שאין עליה שעבודים, הערת אזהרה לטובת צד שלישי, הוראת עיקול וכדומה, וכן שהיא רשומה על שם המוכר, שלא קיימות חריגות בנייה בלתי מאושרות, צווי הריסה וכדומה.

מלבד כלל הבדיקות המשפטיות המקדימות מול הגופים הרלוונטיים, עורכי דין מקרקעין תל אביב גם בונים את הסכם המכר, מייעצים לגבי היבטי מיסוי, דואגים להעברת המסמכים והזכויות למול הכספים, ועוד.

באשר לדירה הנקנית מקבלן, אמנם מדובר בהסכם שהקבלן מגיש לקונים לאחר שנערך על ידי עורכי דין מטעמו, ואמנם מדובר בסיכונים יותר נמוכים, אך עדיין ניתן לפנות אל עורך דין מקרקעין בתל אביב מטעם הרוכשים.

זאת מאחר שהאינטרסים של הקבלן אינם חופפים בהכרח לאלו של הקונים, ועורכי הדין מטעמו בוודאי דאגו להגדלת זכויותיו ולהקטנת חובותיו בהסכם.

עורכי דין מקרקעין בתל אביב יבחנו היטב את ההסכם ואפשרויות לשינויים שיהיו לטובת לקוחותיהם, לצד בדיקות מקדימות הנוגעות לליווי הבנקאי של הפרויקט, מפרט הדירה ואפשרות לבצע שינויים, ערבויות, זכויות בנייה וכדומה.

עורך דין מקרקעין תל אביב

פרויקטי התחדשות עירונית

בתל אביב מבוצעים ומקודמים לא מעט פרויקטי התחדשות עירונית, בין אם במסגרת תוכנית פינוי בינוי המסורתית, ובין אם במסגרת תמ”א 38 לסוגיה.

מדובר בפרויקטים מורכבים אשר בהם עורך דין נדלן בתל אביב מספק ליווי הן ליזמים והן לדיירים.

מבחינת היזם, מדובר במעטפת שלמה הכוללת בין היתר את המו”מ מול הדיירים, הגדלת זכויות היזם ככל הניתן, טיפול בליווי הבנקאי, סוגיית המיסוי והתנהלות מול רשות המיסים, קבלת היתרים ואישורים מהגופים הרלוונטיים, התקשרות מול יועצים מקצועיים וקבלני ביצוע, ועוד.

באשר לדיירים, עורכי דין נדלן בתל אביב דואגים לשמירה על האינטרסים שלהם. למשל, בפרויקטי פינוי בינוי בכל הקשור למימון המגורים החלופיים, וידוא הערבויות והביטחונות, מפרטי הדירות החדשות, לוחות הזמנים של הפרויקט, סעיפי פיצויים במקרים של הפרות רגילות או יסודיות של החוזה, ועוד. הרשימה ארוכה.

יש לציין כי לא נדירים מקרים של דיירים המסרבים לביצוע הפרויקט, דבר שעשוי לא לאפשר להשיג את הרוב הדרוש. עורך הדין מטפל בכל הקשור לדייר סרבן, החל בפניות ראשוניות ועד לפנייה אל בית המשפט, העשוי לחייב את הדייר לפנות את דירתו, להורות על פיצויים, ולהיעזר במנופים אחרים.

לבסוף, יש לציין כי פרויקטים אלו כוללים לא פעם סוגיות מיסוי מורכבות. מן הצד האחד, המדינה שואפת לעודד את מיזמי ההתחדשות העירונית באמצעות הקלות במס, ומצד שני רשות המיסים רואה את הפרויקטים בתור עסקאות קומבינציה ועלולה להטיל מיסוי כבד המשפיע מאוד על כדאיות הפרויקט. עורך הדין מסתייע בפרויקטים אלו ביועצי מס רציניים ומובילים בתחומם,                                                  

מדוע לעבוד עם משרד גיל אפרתי ושות'?

משרד גיל אפרתי ושות’ הינו משרד בוטיק המתמחה בתחום חדלות פירעון והסדרי חוב מורכבים וגדולים, כמו גם בליטיגציה אזרחית מסחרית, נדל”ן וחברות.

המשרד מוכר במצוינותו המקצועית ומאופיין ביצירתיות וביסודיות בכל תחומי פעילותו. על לקוחות משרד גיל אפרתי ושות’ נמנים הבנקים הגדולים במשק, חברות ביטוח מובילות, עיריות ומועצות מקומיות.

למשרד יתרון ייחודי בתחום העסקי, הנובע מהניסיון המעשי העשיר והמגוון של עו”ד גיל אפרתי בעצמו בעולם העסקים.

יתרון ייחודי זה מהווה את הערך המוסף ממנו נהנים לקוחות המשרד בכל תחום מתחומי התמחותו, ובעיקר בתחום חדלות הפירעון. בין היתר, משרד גיל אפר תי ושות’ מייצג חברות בתחומי היצוא והיבוא, עורך עבורם הסכמי סחר מהמורכבים בישראל, ובתחום הנדל”ן מלווה יזמים בהליכי רישוי להקמת תחנות דלק.

עו”ד גיל אפרתי, מייסד המשרד, הנו בעל ידע מעמיק וניסיון עשיר בייצוג הן מוסדות והן אנשים פרטיים, בבתי המשפט השונים על כל ערכאותיהם, ולזכותו תקדימים רבים.

עו”ד גיל אפרתי חבר ועדת פירוקים ארצית של לשכת עורכי הדין ומרצה בתחום חדלות הפירעון בפנלים מקצועיים הנערכים מטעם הלשכה.

בנקים, מוסדות ועיריות סומכים ידיהם על ייצוגו, והוא מתמנה כבעל תפקיד בתיקי חדלות פירעון גדולים מורכבים של חברות ויחידים. המשרד צבר ניסיון רב בניהול הליכי חדלות ומימוש “בטוחות” מהמורכבים והמסובכים ביותר במשק.

בין לקוחות משרד גיל אפרתי ושות’ ניתן למנות את בנק דיסקונט, בנק מרכנתיל, מימון ישיר, חברת הביטוח הראל, אי אר אן, עיריית ירושלים, עיריית מודיעין, מועצה מקומית מטה יהודה ועוד.

המשרד מאמין כי תחומי המשפט הנם דינמיים ודורשים לימוד, ולכן מקפיד ללמוד ולהתעדכן בכל עת, בכדי לספק ללקוחותיו את השירות המשפטי הראשון במעלה.

לשם כך, המשרד מקפיד להשתתף על בסיס שוטף בהשתלמויות וכנסים מקצועיים בארץ ובחו”ל. המשרד מתאפיין ביצירתיות, ביסודיות ובדבקות במטרה, בכל היבטי פעילותו.

בנוסף, המשרד עוסק בתחום הנדל”ן, בליטיגציה אזרחית מסחרית בתחום החברות וליווי עסקים. משרד גיל אפרתי ושות’ דבק במטרותיו ורואה לנגד עיניו בכל עת את איכות השירות, היחס האישי והמקצועיות הבלתי מתפשרת, ולקוחותיו נהנים מן הניסיון המעמיק במגוון רחב של תחומים ונושאים.

כמן כן, המשרד מייצג ארגוני מעסיקים, עמותות והתאחדויות שונות. במסגרת הייצוג המשרד מעניק יעוץ משפטי שוטף בתחומים רבים, בהם, הגשת עתירות לבית הדין הגבוה לצדק (בג”צ).

למשרד ניסיון עשיר בתחום המקרקעין והנו מייצג חברות, מוסדות פיננסיים, קבלנים ויזמים פרטיים, בארץ ומחו”ל, במגוון של עסקאות: תחנות דלק ומרכזים מסחריים, נדל”ן מניב, עסקאות מכר, שכירות, פינוי בינוי, קומבינציה ועוד.

המשרד מלווה את הלקוחות בכל שלבי העסקאות: החל משלב בדיקת הנאותות וההיתכנות לעסקאות רכישה, דרך ליווי הליכי תכנון, המשך בליווי הליכי המכירה, ההשכרה וכו’.

המשרד מטפל גם בהיבטי הרישום של העסקאות ועובד עם טובי רואי החשבון ומומחי המס לצורך תכנון וטיפול בהיבטי מיסוי מקרקעין המתעוררים בעסקאות השונות.

בעסקאות מקרקעין היבטי המס השונים עשויים להיות מורכבים במיוחד.

המשרד מספק ייעוץ מקיף בתחום המיסוי החל בליווי הלקוח בשלבים של לפני העסקה לגבי תכנון המס מיטבי לאופן ביצוע העסקה תוך שקילת כל האלטרנטיבות האפשרויות, עובר בעבודה צמודה בכל הקשור להוצאת העסקה לפועל, וכלה בביצוע הדיווחים הנדרשים לרשויות מיסוי מקרקעין, הכל תוך ליווי צמוד של מומחי מס מהטובים בארץ.

לפרטים נוספים ולקבלת ליווי מטעם עורך דין מקרקעין ונדל”ן הנכם מוזמנים לפנות אל משרד גיל אפרתי ושות’ בטלפון 02-6523322.

עורך דין מקרקעין תל אביב
דילוג לתוכן