עורך דין מקרקעין ונדל"ן

עורך דין מקרקעין ונדלן

משרד עו"ד נדל"ן ומקרקעין מלווה את לקוחותיו בשורה ארוכה של פעולות ועסקאות, החל בתביעות נגד קבלנים בגין ליקויי בנייה, דרך ליווי עסקאות קומבינציה ופרויקטים של התחדשות עירונית, ועד לעסקאות מכר של נכסים פרטיים ומסחריים.

למידע נוסף לחצו כאן
 

עסקאות קומבינציה

בעסקאות קומבינציה התמורה הניתנת לבעל הזכויות איננה כסף. המוכר יקבל בעתיד יתרונות מסוימים בתמורה להעברת הזכויות.

בדרך כלל מדובר בעסקאות שבהן בעלי קרקעות מוכרים יחידות שטח ליזמים שיבנו עליהן יחידות דיור, ובתמורה לכך חלק מהזכויות על היחידות הבנויות יעברו בעתיד למוכר.

למעשה, גם פרויקטי התחדשות עירונית מהווים סוג של עסקת קומבינציה, כאשר היזם מקבל זכויות לבנייה של יחידות נוספות בבניין ובתמורה לכך מספק הטבות כגון חיזוק בפני רעידות אדמה, הרחבה של הדירות, הוספת מעלית, שיפור חזות הבניין וכן הלאה.

עסקאות קומבינציה נחשבות למורכבות יחסית, ולכן למשרד עורך דין קרקעות המלווה אותן חייבת להיות בקיאות מעמיקה בתחום.

כך למשל, המשרד יוכל להמליץ על בחירת בעסקת קומבינציה נטו או אחוזים, להמיר את עסקת הקומבינציה לכדי עסקת תמורות, להקטין סיכונים עבור היזם ולהבטיח ככל הניתן את התמורה בקביעת האחוזים, וכמו כן לטפל בכל סוגיות המיסוי – רכישה, שבח והיטל השבחה.

זאת כמובן, לצד יצירת חוזה חוקי ותוקף השומר על האינטרסים של לקוחו.

עורך דין מקרקעין ונדל"ן

התחדשות עירונית

עו"ד מקרקעין ונדל”ן עשוי גם ללוות פרויקטים של התחדשות עירונית, מכוח יוזמה של העירייה או של תוכנית מתאר ארצית.

מדובר בפרויקטים מורכבים ולא פעם ממושכים, בהם נדרש עורך הדין להציג יכולות מקצועיות גבוהות על מנת לקדם את ההליכים מול הרשויות הרלוונטיות ולדאוג לאינטרסים של לקוחותיו.

כך למשל, עורך הדין מספק ליזמים מעטפת מקצועית מלאה הכוללת את המו”מ מול הדיירים, מקסום הרווח, עמידה בתקנות, ליווי בהתנהלות מול הבנק ומול רשות המיסים, הוצאת אישורים והיתרים ועוד.

מאידך, עורך הדין עשוי לייצג את הדיירים בסוגיות השונות, לרבות המו”מ מול היזם, בדיקת ביטחונות וערבויות, בניית הגנות משפטיות, טיפול בדיירים סרבנים, עריכת החוזה ועוד.

קניית ומכירת דירות

משרד עורכי דין מקרקעין ונדל”ן מטפל כמובן גם במכירה וקנייה של דירות, ועשוי לייצג את הקונה או המוכר.

כך למשל, מהצד של הקונה מבצע עורך דין בדיקות מקדמיות אודות מצב רישום הנכס, הערות אזהרה, שעבודים ועיקולים, זכויות בנייה וחריגות בנייה וכן הלאה.

עורך הדין גם עורך את החוזה תוך התדיינות מול הצד השני, ודואג לסעיפים המבטיחים את לקוחו – למשל הצהרת מוכר על מצב הנכס.

מאידך, עורך הדין המלווה את המוכר מבטיח את קבלת התמורה ואת העברת התשלומים במקביל להעברת הזכויות, מכניס סעיפים בחוזה המבטיחים את המוכר מפני תביעות עתידיות, מייעץ לגבי סוגיות של מס שבח והיטל השבחה, ועוד.

בדיקת עורך דין מקרקעין

תחום המקרקעין עשוי להיות מורכב ומסובך, ולכן חשוב מאוד לוודא שעורך הדין הנבחר מבין את כל הנגזרות המשפטיות והפרטים החשובים.

מומלץ לבדוק נוכחותן של תעודות השתלמויות בתחום על מנת לוודא שעורך הדין עבר הכשרות שונות כדי להבין כיצד להתמודד האתגרים המשפטיים הספציפיים שבנדל"ן.

לא פחות חשוב, כשעורך הדין עוסק במקרקעין בלבד, הוא בדרך כלל יהיה מעודכן במידע העדכני ביותר בתחום ויכול לספק לך את הייעוץ המותאם בצורה מדויקת.

מדוע לעבוד עם משרד גיל אפרתי ושות'?

משרד גיל אפרתי ושות’ הינו משרד בוטיק המתמחה בתחום חדלות פירעון והסדרי חוב מורכבים וגדולים, כמו גם בליטיגציה אזרחית מסחרית, נדל”ן וחברות.

המשרד מוכר במצוינותו המקצועית ומאופיין ביצירתיות וביסודיות בכל תחומי פעילותו. על לקוחות משרד גיל אפרתי ושות’ נמנים הבנקים הגדולים במשק, חברות ביטוח מובילות, עיריות ומועצות מקומיות.

למשרד יתרון ייחודי בתחום העסקי, הנובע מהניסיון המעשי העשיר והמגוון של עו”ד גיל אפרתי בעצמו בעולם העסקים.

יתרון ייחודי זה מהווה את הערך המוסף ממנו נהנים לקוחות המשרד בכל תחום מתחומי התמחותו, ובעיקר בתחום חדלות הפירעון. בין היתר, משרד גיל אפרתי ושות’ מייצג חברות בתחומי היצוא והיבוא, עורך עבורם הסכמי סחר מהמורכבים בישראל, ובתחום הנדל”ן מלווה יזמים בהליכי רישוי להקמת תחנות דלק.

עו”ד גיל אפרתי, מייסד המשרד, הנו בעל ידע מעמיק וניסיון עשיר בייצוג הן מוסדות והן אנשים פרטיים, בבתי המשפט השונים על כל ערכאותיהם, ולזכותו תקדימים רבים.

עו”ד גיל אפרתי חבר ועדת פירוקים ארצית של לשכת עורכי הדין ומרצה בתחום חדלות הפירעון בפנלים מקצועיים הנערכים מטעם הלשכה.

בנקים, מוסדות ועיריות סומכים ידיהם על ייצוגו, והוא מתמנה כבעל תפקיד בתיקי חדלות פירעון גדולים מורכבים של חברות ויחידים. המשרד צבר ניסיון רב בניהול הליכי חדלות ומימוש “בטוחות” מהמורכבים והמסובכים ביותר במשק.

בין לקוחות משרד גיל אפרתי ושות’ ניתן למנות את בנק דיסקונט, בנק מרכנתיל, מימון ישיר, חברת הביטוח הראל, אי אר אן, עיריית ירושלים, עיריית מודיעין, מועצה מקומית מטה יהודה ועוד.

המשרד מאמין כי תחומי המשפט הנם דינמיים ודורשים לימוד, ולכן מקפיד ללמוד ולהתעדכן בכל עת, בכדי לספק ללקוחותיו את השירות המשפטי הראשון במעלה.

לשם כך, המשרד מקפיד להשתתף על בסיס שוטף בהשתלמויות וכנסים מקצועיים בארץ ובחו”ל. המשרד מתאפיין ביצירתיות, ביסודיות ובדבקות במטרה, בכל היבטי פעילותו.

בנוסף, המשרד עוסק בתחום הנדל”ן, בליטיגציה אזרחית מסחרית בתחום החברות וליווי עסקים. משרד גיל אפרתי ושות’ דבק במטרותיו ורואה לנגד עיניו בכל עת את איכות השירות, היחס האישי והמקצועיות הבלתי מתפשרת, ולקוחותיו נהנים מן הניסיון המעמיק במגוון רחב של תחומים ונושאים.

כמן כן, המשרד מייצג ארגוני מעסיקים, עמותות והתאחדויות שונות. במסגרת הייצוג המשרד מעניק יעוץ משפטי שוטף בתחומים רבים, בהם, הגשת עתירות לבית הדין הגבוה לצדק (בג”צ).

לפרטים נוספים ולקבלת ליווי מטעם עורך דין מקרקעין ונדל”ן הנכם מוזמנים לפנות אל משרד גיל אפרתי ושות’ בטלפון 02-6523322.

עורך דין מקרקעין ונדל"ן
דילוג לתוכן