עורך דין ליקויי בנייה מוביל

עורך דין ליקויי בנייה להתנהלות מול הקבלן

השקעתם את מיטב כספכם בדירה חדשה שנקנתה מקבלן, עברתם את כל השלבים מול הבנק, חתמתם על החוזה, חיכיתם לסיום הפרויקט, קיבלתם מפתח ונכנסתם לדירת חלומותיכם. אך עד מהרה או כעבור זמן מה גיליתם שדבר מה אינו קשורה – הדירה סובלת מנזילות, הקירות נסדקים, הבידוד התרמי אינו בהתאם למפרט שהובטח והדירה לוהטת בקיץ וקפואה בחורף, וכן הלאה. מה עושים במקרים כאלו? קודם כל פונים אל עורך דין ליקויי בנייה שיבחן את האפשרויות הפתוחות בפניכם.

החוק שומר עליכם

למרבה הצער, לא נדירים הם המקרים שבהם אנשים קנו דירות במיטב כספם רק על מנת לגלות ליקויים שהובילו למפח נפש ולהפסד כספי ניכר. יחד עם זאת, חשוב לדעת שהחוק בהחלט עומד לימינכם ושומר עליכם, מתוך הבנה כי רכישת דירה היא גם הוצאה משמעותית ביותר וגם מיועדת לקורת הגג שלכם ושל היקרים ללבכם. על כן, החוק בהחלט מגדיר את אחריות הקבלן לתיקון ליקויים, ולכן בשלב הראשון עורך דין ליקויי בנייה מומלץ יעזור בפנייה אל הקבלן – אם עדיין לא עשיתם זאת בעצמכם.

בראש ובראשונה קיימת "תקופת הבדק" אשר בה הקבלן חייב לתקן על חשבונות כל סוג שליקוי שלא אתם גרמתם לו. ייתכן שהקבלן ירצה לטעון שאתם גרמתם לנזק ולכן החבות אינה מושתת עליו, אך כל עוד תקופת הבדק תקפה נטל ההוכחה בבית המשפט יהיה עליו. כלומר, הוא שיצטרך להוכיח שאתם האחראיים לנזק. מה אורכה של התקופה? היא משתנה בהתאם למרכיבים שונים במפרט הדירה, כאשר חלק מהמרכיבים זוכים לתקופה של שנה בלבד, אחרים של שתיים או שלוש, ואילו המרכיבים היותר בסיסיים של הדירה זוכים אף לשבע שנים.

ומה קורה אחרי התקופה הזו? מה אם התגלו למשל ליקויי במטבח אחרי שתקופת הבדק שלו חלפה? האם נישאר ללא מענה? התשובה שלילית. אחרי שתקופת הבדק של מרכיב זה או אחר נגמרת ישנה תקופה נוספת של אחריות הקבלן של 3 שנים נוספות. לכל אורך התקופה הזו עדיין יהיה חייב הקבלן לבצע את התיקון של הליקויים על חשבונות, אולם כעת נטל ההוכחה עובר אליכם ואל עורך הדין שלכם שיצטרך להראות שהליקוי נובע מתכנון הדירה, איכות הביצוע, חומרים וכיוצא בזאת.

איך להתנהל מול הקבלן?

כמו בתחומים משפטיים רבים, למרות עוגמת הנפש והכעסים, לא כדאי לפעול מהבטן ולמהר להגיש תביעה נגד הקבלן. ייתכן מאוד שפנייה נכונה ורצינית תביא לתוצאות המבוקשות. עורך דין ממשרדנו יוכל להפנות אתכם לאנשי מקצוע שיבצעו בדיקות בדירה, אשר חוות הדעת שלהם יצטרפו למכתב המפרט את הליקויים המחייבים תיקון. במקרים רבים הקבלן ייענה למכתב הנשלח על ידי עורך הדין ויבצע את התיקונים, שהרי גם המוניטין שלו מוטל על הכף.

יחד עם זאת, במידה ואין הענות יש להגיש תביעה שבה כל צד שוטח את טענותיו, ובה עשוי בית המשפט למנות מהנדס-בודק מטעמו שיספק חוות דעת אובייקטיבית. אם יתקבלו טענותיכם, בית המשפט יפסוק על פיצויים בהם מחויב הקבלן על פי ראשי הנזק שפורטו בתביעה.

לפרטים נוספים ולקבלת ליווי משפטי

לפרטים נוספים ולקבלת ליווי מטעם עורך דין ליקויי בנייה הנכם מוזמנים לפנות אל משרד גיל אפרתי ושות’ בטלפון 02-6523322.

 

עורך דין ליקויי בנייה מוביל
דילוג לתוכן