עורך דין הפרת חוזה שכירות

אודות הפרת חוזה דירה

חוזה דירה הוא מסמך משפטי מחייב, אשר בו שני הצדדים מתקשרים בהסכמות המתארות את זכויותיהם וחובותיהם. במרבית המקרים הסכמים אלו גם יתארו מהי הפרה יסודית, המאפשרת את ביטול החוזה ולצידה ניתן גם לתבוע פיצויים. עם זאת, קיימים בהחלט מצבים שאינם מהווים הפרת חוזה דירה יסודית כפי שנכתב בהסכם, אך גם הם מאפשרים בסופו של יום ביטול ופיצויים. מעבר לכך, ניתן גם לתבוע את סיכול ההסכם וישנם מצבים נוספים, אך בכל מקרה חשוב שלא לנקוט בצעדים חפוזים וחד צדדיים. בתור התחלה יש לפנות אל עורך דין חוזה דירה אשר יבחן את המקרה ויסביר לכם כיצד להתנהל בצורה חכמה ונבונה.

הפרות יסודיות בחוזה דירה

כאמור, הפרת חוזה שכירות יכולה להיות יסודית, על פי האמור בהסכם עצמו. כמו כן, היא עשויה להתקיים כאשר מתגלה שאחד הצדדים חתם על ההסכם בלא תום לב, וזהו יסוד בסיס לכל הסכם באשר הוא. כך למשל, כאשר השוכר מגלה לאחר תקופת מה ליקויים משמעותיים בדירה, שלא דווחו על ידי המשכיר, הרי שיכולה זו להיות הפרה יסודית. עם זאת, ייתכן שמדובר בליקויים סמויים שלא היו ידועים למשכיר ולכן לא יכול היה לדווח עליהם, ובמקרה זה אין מדובר בהפרה של יסוד תום הלב. על פי חוק החוזים, ההגדרה של הפרה יסודית יכולה להתקיים בשני מצבים. הראשונה היא שאדם סביר לא היה מתקשר בהסכם זה אילו ידע מראש מה תהא ההפרה ומה יהיו תוצאותיה, והשנייה היא כאמור שהצדדים סיכמו שתהא זו הפרה יסודית. על כן, גם מקרה שבו לא דיווח המשכיר על ליקוי משמעותי בדירה, ועשה זאת בתום לב, בהחלט עשויים לעלות בגדר הפרה יסודית.

​מעבר לכך, ייתכנו מצבים בהם מתקיימות הפרות רגילות, שאינן מוגדרות כיסודיות, אך בכמות יחסית גדולה כגון אי גילוי מצב הנכס, הפרת זכות הפרטיות של השוכר, אי תיקון של ליקויים וכדומה. במקרים כאלו, ייתכן כי ההצטברות של ההפרות הרגילות האלו תיחשב בסופו של דבר להפרה יסודית.

הפרות חוזה שכירות מצד השוכר ופינוי המושכר

חשוב להבין כי לימינם של שוכרי דירות עומדות הגנות חזקות, ולפיכך אין לרוץ לבית המשפט וכמובן לא לפינוי בכוח או להחלפת מנעול, אלא לפנות אל עורך דין הפרת חוזה שכירות. צעד חשוב שניתן לעשות במקרה של הפרת חוזה, ביטולו ואי פינוי של הנכס על ידי השוכר, הוא לפנות להליך של פינוי מהיר של מושכר. מדובר במסלול מהיר שבו דנים אך ורק בפינוי הנכס ולא בתביעות אחרות, כגון הסעדים הכספיים, וגם הצד השני – השוכר – אינו יכול להגיש תביעה נגדית. אם לאחר פסק הדין לפינוי המושכר השוכר עדיין ממשיך לעמוד בשלו, יכול בעל הדירה לפתוח כנגדו תיק בהוצאה לפועל על מנת שתפעל לביצוע פסק הדין

להקדים תרופה למכה

אין ספק כי יחסי משכיר – שוכר יכולים להיות מורכבים, ובעיות עלולות להתגלע. על כן, הדבר הנכון והחכם ביותר הוא לפנות מראש אל עורך דין חוזה שכירות אשר יכין עבורכם הסכם מפורט וברור, הצופה פני עתיד ומטפל ברמה מדוקדקת בכלל הנושאים. שירות זה יאפשר לנהל את ההתקשרות על מי מנוחות, עם כל הביטחונות, הערבויות, הזכויות והמחויבויות שמבטיחות את שני הצדדים.

לפרטים נוספים בנושא הנכם מוזמנים לפנות אל משרדנו בטלפון 02-6523322 או 03-9651548.

 

עורך דין הפרת חוזה שכירות
דילוג לתוכן