עורך דין בנקאות

שירותי עורך דין בנקאות

משרד גיל אפרתי ושות' הינו בעל ניסיון רב שנים וייחודי בכל הקשור לדיני בנקאות. במשרדנו עובדים עו"ד דיני בנקאות בעלי ידע מעמיק אשר ליווי וייצגו בהצלחה גופים פיננסיים, עסקים וחברות וכן לקוחות פרטיים בהליכים ותביעות הקשורים לבנקים, החל בדיונים בין הצדדים ועד לייצוג מטעם עורך דין בנקאות בפני בית המשפט.

     

    ניסיון רב בתביעות והליכים מול הבנק

    תביעות בנקים הן תחום העומד בפני עצמו, המצריך בקיאות מעמיקה בתקנות והחוקים המעגנים את פעילותו של הבנק. אכן, למרות שלעיתים הדברים מצטיירים כך, עו"ד בנקים יסביר לכם כי הבנק אינו יכול לעשות ככל העולה על רוחו, ולמעשה עליו לפעול בהתאם לחובות החלות עליו כמו חובת הזהירות, חובת תום הלב, חובת האמון, איסור התניית שירות בשירות וחובת הסודיות.

    למרבה הצער, אין זה נדיר שאנשים פרטיים וגופים עסקיים בכל זאת נפגעים מהתנהלות הבנק, אשר מסיבה זו או אחרת (התרשלות, בכוונת מכוון) פעל בניגוד או באי הלימה עם המגבלות והחובות המנויות בחוקים ובתקנות. התנהלות כזו בהחלט עלולה לפגוע באדם או בעסק במישורים שונים, בעיקר פגיעה כלכלית אך גם פגיעה בשם הטוב ופגיעה בהתנהלות המסחרית והיומיומית, וכל אלו לרוב קשורים זה בזה. במידה ונגרמו פגיעות כאלו ואחרות, חשוב לפנות בהקדם אל עו"ד תביעות נגד בנקים שיבצע את הפעולות הנדרשות מול הבנק על מנת שיחדל מפעילותו הפוגענית, ובהתאם למקרה גם יפצה את הלקוח, וזאת באמצעות התדיינויות והתכתבויות עם הבנק, ובמידה שהדברים מגיעים לידי כך – גם בתביעה המוגשת לבית המשפט.

    עו"ד לענייני בנקים יודע היטב כי יחסי הכוחות בין הבנק ללקוחותיו אינם שווים, כאשר הבנק הינו גוף גדול, חזק ובעל אמצעים, ולא פעם הדבר מוביל להתנהלות שרירותית מצידו. מקרים כאלו מצריכים התנהלות חכמה ומושכלת מול הבנק מחד, השומרת למרות הכל על יחסים תקינים במידה ואלו נדרשים לטווח ארוך, ומאידך התנהלות נחרצת שאינה חוששת לעמוד על הזכויות. על האיזון הזה חייב עו"ד נגד בנקים לשמור ומטרתו היא להגיע ככל הניתן לפתרון מועיל מחוץ לכותלי בית המשפט, תוך שמירה על האינטרסים והזכויות של הלקוח.

    כך למשל, עורכי דין בנקאות מטפלים בלקוחות שנתקלו בהתנהלות שרירותית או רשלנית של הבנק, בין אם הובילה לפגיעה במסגרת האשראי או לפגיעות אחרות. הם גם מטפלים בלקוחות שהבנק עצמו הגיש כנגדם תביעה כספית, צו פינוי מהבית וכדומה. בנוסף, תביעות בנקים עשויות לעסוק בביטול החזרות צ'קים של על פי חוק ודין, התנגדויות לביצוע צ'קים בהוצל"פ, תביעה שהבנק הגיש כנגד אדם שחתם ערבות במקרה והלוואה לא נפרעה, בין אם ערב יחיד או מוגן, ועוד.

    עורך דין לליווי לקוחות משתקמים מול בנקים

    במקרים רבים, כאשר עסקים וחברות נכנסים להליכי שיקום, מהווה הבנק נושה עיקרי ואף נושה מוגן העומד בראש הרשימה ונהנה בשל כך מזכויות ייחודיות. במצבים אלו יש להקפיד על התנהלות נאותה ומושכלת מול הבנק, בשיתוף הגורמים המנהלים ומעורבים בתיק כגון בית המשפט וההוצל"פ. ישנה חשיבות גדולה לבחירה בעורכי דין כמו אלו המהווים חלק מצוות משרדנו, אשר יש להם מומחיות ייחודיות בהליכים הרלוונטיים כגון הקפאת הליכים, הבראה של חברות, הסדרים מול נושים, הסדרי חוב, כינוס נכסים, פשיטת רגל, תביעות מחייבים, פירוקים ושיקומים של חברות, תביעות כספיות ועוד.

    היכולות המצוינות של משרדנו בתחום זה מבוססות בין היתר על ניסיונו העשיר של עורך הדין גיל אפרתי. לעו"ד אפרתי העומד בראש המשרד יש ידע מעמיק בעולם העסקים, הכולל ניסיון מעשי נרחב מהשטח, ולפיכך לקוחותינו נהנים מיתרון משמעותי. דברים אלו נכונים גם לגבי כינוס נכסים, תחום מורכב שבו אנו מנהלים את החברה על מנת להפיק ממנה את המקסימום, ומצד שני גם מייצגים אותה בהליכי חדלות פירעון בבית המשפט.

    לפרטים נוספים בנושא הנכם מוזמנים לפנות אל משרדנו בטלפון 02-6523322 או 03-9651548.

תביעות בנקים
דילוג לתוכן