עו"ד נדל"ן בתל אביב

עורך דין מקרקעין בתל אביב ופינוי בינוי

כידוע, עיריית תל אביב משקיעה לא מעט משאבים בחידוש פני העיר באמצעות פרויקטים שחלקם יזומים על ידי העירייה וחלקם משתייכים לתמ"א 38 לסוגיה השונים (תוכנית העוברת טלטלות גדולות בתקופה האחרונה ועדיין לא ברור לגמרי לאן פניה מועדות וכיצד תשתנה). בכל מקרה מדובר בפרויקטים ממושכים וארוכים שבחלקם אף הורסים את הבניין הישן ובונים תחתיו חדש, כך שהן היזמים והם הדיירים נדרשים לקבל ייצוג מטעם עורך דין מקרקעין בתל אביב בעל ניסיון רב בתחום והיכרות עם פעילותה של העירייה.

למידע נוסף לחצו כאן

סוגיות שונות בהן מטפל עורך הדין

שירותיו של עורך דין נדל"ן בתל אביב עשויים להידרש לכל אורך הדרך עבור יזמים ודיירים כאחד ובסוגיות שונות:

  • יזמים – עורך הדין מספק מעטפת משפטית שלמה. הוא מטפל בין היתר במשא ומתן מול הדיירים על זכויותיהם, חבויות היזם והעברות הזכויות אל היזם במטרה למקסם את הרווח בהתאם לתקנות והאפשרויות השונות. בנוסף, עורך הדין מטפל בכל הקשור לבניית ההסכם מול הדיירים, בליווי הבנקאי לפרויקט, בהתנהלות מול רשות המיסים, בהוצאות האישורים וההיתרים הנדרשים לביצוע פרויקט הבנייה, בהתקשרויות מול קבלנים מבצעים ויועצים מקצועיים ועוד. ככל שמדובר בעורך דין מנוסה ובעל בקיאות מעמיקה בתחום, ביכולתו למצוא פתרונות יצירתיים ואפקטיביים המקדמים את הפרויקט, תוך התנהלות נכונה מול כל גוף רלוונטי כמו העירייה, וועדת תכנון ובנייה, המפקח על הבתים המשותפים וכן הלאה.
  • דיירים – עו"ד נדל"ן בתל אביב מעניק ליווי שלם גם לדיירים, אשר מרוויחים כידוע מחיזוק הבניין בפני רעידות אדמה, משיפור חזות הבניין ומרכיבים שונים בו, ולעיתים מהגדלה של הדירות עצמן ואף מדירות חדשות בפינוי בינוי. כל אלו גם מביאים לעליית ערך הדירות בבניין. יחד עם זאת, הדיירים צריכים לשמור על הזכויות והאינטרסים שלהם מול היזם באמצעות עורך דין מיומן. עורך הדין מטפל בהתקשרויות מול היזם, בוחן את הביטחונות והערבויות ואת האיתנות הכלכלית שלו, מספק הגנות משפטיות בהסכם לדיירים, ועוד.
  • מיסוי – פרויקטי התחדשות עירונית כרוכים גם במיסוי מקרקעין, כאשר התנהלות נכונה ותכנון מס מקצועי יכולים לחסוך סכומים בלתי מבוטלים. אכן, מבחינת רשות המיסים גם בפרויקטי התחדשות עירונית יש מקום למיסוי, וניתן לראות אותם בתור עסקאות קומבינציה בין הדיירים ליזם. מצד שני, עקב הרצון לקדם את הפרויקטים ישנם פטורים על חיזוק בניינים, שיפוצים, הרחבת דירות, התקנה של מעליות ועוד. עקב המורכבות של הנושא עשויים להיות מוטלים מיסים, לרבות מס שבח המוטל על בעלי הדירות, ולכן עורך דין מקרקעין בתל אביב בוחן את הסוגיה וממליץ על התנהלות נכונה להקטנת חבות המס למינימום ואף לביטולה מכל וכל.
  • דייר סרבן – אמנם יש סיבות טובות לדיירים להיכנס לפרויקט התחדשות עירונית, אך בתקופת הביצוע יהיו השלכות משמעותיות על החיים ובוודאי אם מדובר בפינוי בינוי. יש דיירים שאינם רואים בעין יפה את הפרויקט ומסיבה זו או אחרת אינם מעוניינים בקיומו. על כן, החוק קובע כי חייבים להשיג הסכמה מצד שיעור מסוים של הדיירים בכל סוג של פרויקט (למשל שמונים אחוז בפינוי בינוי). יחד עם זאת, גם אם הושג הרוב הדרוש יכולים להיות מי שיסרבו לפנות את דירותיהם, מה שלא יאפשר לפרויקט לצאת לדרך. במקרים אלו ניתן לפנות לבית המשפט. אם בית המשפט ימצא כי הסיבות להתנגדות אינן סבירות, יוגדר המסרב בתור דייר סרבן. המשמעות היא שבית המשפט עשוי להורות על פינוי נדירה שלו באמצעות צו, או שייתכן ויידרש לשלם פיצויים לשאר הדיירים – מה שמוביל במרבית המקרים להתקפלות ופינוי הדירה "מרצון".

לפרטים נוספים ולקבלת ליווי משפטי

לפרטים נוספים ולקבלת ליווי מטעם עורך דין מקרקעין בתל אביב הנכם מוזמנים לפנות אל משרד גיל אפרתי ושות’ בטלפון 02-6523322.

 

עו"ד נדל"ן בתל אביב
דילוג לתוכן