ליטיגציה מסחרית ואזרחית

ליטיגיציה במקרקעין, מסחרית ואזרחית

משרד עורכי הדין גיל אפרתי ושות' הינו בעל מומחיות רבה בליטיגציה לתחומיה, המשלבת היכרות מעמיקה עם עולם המקרקעין, המשפטי המסחרי והאזרחי. לאורך השנים זכינו למוניטין מצוין וייצגנו בהצלחה בבתי המשפט ובערכאות רלוונטיות נוספות לקוחו פרטיים, חברות וארגונים, קבלנים ויזמים, בנקים וחברות ביטוח, ועוד. עבודתנו מאופיינת ביצירתיות וביכולות ליטיגציה גבוהות מאוד, בתשומת לב לפרטי הפרטים ובביצוע קפדני.

למידע נוסף לחצו כאן
 

מהי ליטיגציה במקרקעין

המונח ליטיגציה במקרקעין, ולמעשה בכל תחום משפטי אחר, מתייחס אל פעולות המבוצעות על ידי עורך הדין למען לקוחותיו בפני ערכאות שיפוטיות. תחום זה הזוכה להילה בזכות סדרות טלוויזיונית פופולאריות, מצריך כישורים גבוהים וייחודיים מצד עורך הדין. לצורך "עבודת הנמלים" של גיבוש אסטרטגיה והכנת הטיעונים, עורך הדין חייב להפגין בקיאות מעמיקה בכל העסקאות והפעולות הקשורות במקרקעין, בנוסף לתקנות, תקדימים, חוקים ופסיקות בתחום הרלוונטי. כמובן, עליו גם להיות בעל יכולות ביטוי רהוטה במיוחד, כושר שכנוע רב, שכל חריף, יכולת לחקור מומחים בעלי ידע עשיר, יכולת לחקור עדים, ולדעת כיצד לחתור לתוצאות הטובות ביותר עבור לקוחותיו.

ליטיגציה במקרקעין נדרשת בדיונים משפטיים הנוגעים לסכסוכים ותביעות הנוגעים לנדל"ן, למשל במחלוקות בין קבלנים לרוכשי דירות בפרויקטים עקב איחור במסירה, סכסוכים הנוגעים לקרקעות, תביעות פינוי נכסים, מחלוקת לגבי פרשנות של חוזה מכר, פירוק שותפות במקרקעין, טיפול בדיירים סרבנים בפרויקטים של התחדשות עירונית, ועוד. כאמור, לצד יכולות מצוינות של הופעה בפני ערכאות שיפוטיות, עורך הדין נדרש לידע מעמיק בכל ההיקף המשפטי הרלוונטי, כאשר מרבית עבודתו נעשית למעשה במשרדו ולא באולם המשפט, ובדיונים מול הלקוח ומול הצד השני המעורב בסכסוך.

בתוך כך, עורך הדין לומד היטב את היחסים שבין הצדדים, את הראיות הקיימות ואת עילת הסכסוך, ובונה את האסטרטגיה וטיעונים המשכנעים ביותר לטובת האינטרסים של לקוחותיו. למעשה, פעמים רבות ישאף עורך הדין, למען טובת הלקוח, להגיע להסכמות מחוץ לכותלי בית המשפט, וזאת באמצעות גישור ובוררות המונעים תסבוכות משפטיות ארוכות ויקרות.

ליטיגציה מסחרית ואזרחית

הדברים הכתובים לעיל נכונים גם לגבי ליטיגציה מסחרית ואזרחית, בה יש למשרדנו ניסיון רב שנים, וכן בקיאות ייחודית בעולם העסקים שמביא עימו עורך הדין גיל אפרתי. אמנם, גם דיני מקרקעין משתייכים לא פעם לעולם האזרחי והמסחרי, אולם כאן מדובר בסכסוכים ותביעות המגיעים אל בית המשפט, אשר נודעים למשל לירושות וצוואות, תביעות בגין לשון הרע, תביעות הקשורות לרשלנות, תביעות נזיקין, תביעות ביטוח, תביעות הקשורות ליחסי עובד-מעביד, ועוד.

בסכסוכים כאלו מעורבים הן אנשים פרטיים, הן גופים ומוסדות ציבור, והן גופים עסקיים כגון חברות ביטוח, בנקים, מפעלים וכדומה. כך לדוגמא, בתחום המסחרי הסכסוכים עשויים להתגלע בין חברה לספק, בין שותפים באותה חברה, בתביעות חוב בהליכי פירוק, הפרה של הסכמים, ועוד. ושוב, מה שעומד לנגד עינו של עורך הדין הוא תמיד טובתו של הלקוח, אותו הוא מלווה לכל אורך הדרך תוך שמירה על הדיסקרטיות המתבקשת. לכן, במידה ועורך הדין יתרשם כי הפתרון הטוב ביותר יושג דווקא מחוץ לכותלי בית המשפט, הוא ימליץ על כך ללקוח וישאף להגיע להסכמות המקובלות על שני הצדדים בדיון או סדרת דיונים הנערכים במשרדו. הדבר עשוי לחסוך ללקוח תסבוכת משפטית מורכבת, יקרה וארוכה העלולה להתפרס על פני חודשים ושנים. יחד עם זאת, מובן שעורך הדין ייצג את הלקוח בנחישות, יידע להסיר את הכפפות במידת הצורך, ולגבש את האסטרטגיה הנכונה שתתבטא בייצוג נמרץ ומשכנע גם בבית המשפט.

לפרטים נוספים בנושא, הנכם מוזמנים לפנות אל משרדנו בטלפון 02-6523322 או 03-9651548.

ליטיגציה מסחרית ואזרחית
דילוג לתוכן