היתר שימוש חורג לגן ילדים

היתר שימוש חורג לגן ילדים ולעסקים נוספים

משרדנו הוא משרד בוטיק המתמחה בין היתר בכל הקשור למקרקעין, להליכים ולפעולות בנדל"ן, ובכלל זאת עבודה מול הרשויות והגופים המעורבים בבקשת היתר לשימוש חורג עבור גני ילדים, קליניקות, משרדים, בתי מלאכה, קרקעות חקלאיות ועוד.

למידע נוסף לחצו כאן
 

לאורך השנים ייצג משרדנו לקוחות רבים בתחום זה וזכה למוניטין מצוין בזכות רמה מקצועית גבוהה, יצירתיות וקפדנות. כמו כן, ניסיוננו העשיר מתבטא בהיכרות מעמיקה על עיריות, מועצות מקומיות רשות מקרקעי ישראל וגופים נוספים, וכן הבנה מצוינת של עולם העסקים ותהליכי רישוי עסק. בין היתר, על לקוחותינו נמנים עיריית ירושלים, עיריית מודיעין, המועצה המקומית מטה יהודה, בנקים וחברות ביטוח מובילות, ולצידם שורה ארוכה של לקוחות פרטיים ועסקיים מסדרי גודל שונים.

מדוע צריך היתר שימוש חורג?

חשוב להבין כי בניין או שטח המצוי בשטחי רשות עירונית או מקומית כלשהי, אינו ניתן לכל שימוש שהוא, אלא רק לפי תוכנית בניין עיר, המכונה בקיצור תב"ע, ולפי ההיתר הקיים והמשתמע מתוכנית זאת. בתוכנית ובהיתר מוגדרות בין היתר המטרות שלשמן יכול לשמש הבניין או השטח – למשל למגורים או לגידולים חקלאיים בלבד, ומכאן שכל שימוש אחר בהם נקרא שימוש חורג. יש לציין כי קיימים גם מקרים שבהם מבנה או שטח מסוים היו יכולים לשמש ליעד המבוקש, למשל בתור גן ילדים או קליניקה, אך עם הזמן בוצע שינוי בתב"ע שקבע ייעוד אחר לאותו מבנה, וכך השימוש בו הפך ללא חוקי, אם כי לעיתים ניתן זמן מסוים – שהות – להמשיך ולהשתמש בו לאותו הייעוד.

מי שמנסה בכל זאת להפעיל עסק מתוך מבנה כזה, בין אם בניגוד לתב"ע או לאחר שזמן השהות נגמר, בהחלט מסתכן בסנקציות כלכליות כואבות ובסגירה של העסק. לפיכך, הפתרון היחיד האפשרי הוא לפנות אל הגורם הרלוונטי על מנת לקבל היתר שימוש חורג לגן הילדים או לעסק אחר.

אל מי פונים

הכתובת העיקרית לקבלת היתר שימוש חורג הינה וועדה מקומית לתכנון ובנייה של העירייה או הרשות המקומית. יש להדגיש כי מדוב בבקשה שחייבת להיערך בצורה מקצועית, והיא כוללת כמה וכמה מסמכים מקצועיים. בנוסף, את הבקשה יש לתכנן ולערוך בצורה חכמה, כך שתציג את החריגה מתוכנית בניין העיר באופן מינימאלי ככל האפשר. בכל מקרה, את הבקשה צריך ללוות בתשריטים ואישורים רלוונטיים מטעם בעלי מקצוע, כגון אדריכל או מהנדס בניין, ולכך יש לצרף פירוט של השימוש הרצוי בשטח או בנכס, ואת הסיבות שבגללן יש לאשר את הבקשה.

כעת הוועדה המקומית תתכנס על מנת לדון בנושא, כאשר משך הזמן עשוי להשתנות בין רשות אחת לאחרת, ועוד לפני זה קיימת חובת פרסום של הבקשה באינטרנט, בעיתון מקומי ועוד. זאת, על מנת לאפשר לבעלי עניין להביא התנגדות, למשל לשכנים שאינם מעוניינים בהקמת גן ילדים לידם. במידה ולא הוגשו התנגדויות, ובמידה והוועדה לא מצאה בעיה מהותית בבקשה, היא עשויה לתת היתר לשימוש חורג לתקופה של כמה שנים בודדות, שלאחר מכן יש לחדש את ההיתר, או לתת את ההיתר לתקופה בלתי מוגבלת – כאשר הדבר תלוי בסוג הבקשה.

היתר שימוש חורג לגן ילדים

לא פעם, אנשים מבקשים להקים גני ילדים על בסיס מבנים בשכונות המיועדים למגורים, כלומר להעביר את הייעודי לשימוש מעסקי. אמנם, אין זה נדיר שבקשות כאלו מתקבלות על ידי הרשות המקומית, אך מצד שני בקשות רבות גם נדחות עקב התנגדויות המוגשות, עקב חשש לפגיעה באיכות החיים של השכנים וברוח השכונה, או עקב בקשות שאינן ערוכות בצורה מספיק מקצועית ונכונה. על כן, חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין בעל בקיאות מעמיקה שיבחן את הנושא, ימליץ ויסייע בגיבוש הבקשה. יש לציין כי בכל מקרה, כל עוד לא מבקשים שינוי של התב"ע, היתר שימוש חורג לגן ילדים יינתן לתקופה מוגבלת שלאחריה יש לחדשו. כמו כן, ראוי לציין שאישור הוועדה בפני עצמו אינו מהווה רישיון עסק, ולקבלתו יש להמשיך ולפעול בדרכים המקובלות ומול הגורמים הרלוונטיים.

לפרטים נוספים בנושא, הנכם מוזמנים לפנות אל משרדנו בטלפון 02-6523322 או 03-9651548.

היתר שימוש חורג לגן ילדים
דילוג לתוכן